Leiding gezocht

Als leidinggevende bij een speltak zorg je, samen met de rest van het leidingteam, voor een te gek programma voor de jeugdleden, waarbij meiden en jongens worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen. De speltakken draaien één keer per week op verschillende avonden. Buiten deze ‘opkomsten’ bereid je als leidingteam het programma en de eventuele kampen voor.

Scouting Krommenie is aangesloten bij Scouting Nederland en heeft ongeveer 130 leden.
Uitdaging en plezier staan voorop.

Ben jij een enthousiaste en daadkrachtige vrijwilliger, op zoek naar een nieuwe uitdaging, waarbij je de mogelijkheid krijgt om in Krommenie betekenisvol te zijn voor de ontwikkeling van kinderen? Vind je het leuk om, samen met andere vrijwilligers, iets op te bouwen in je eigen buurt? Ben je bovendien een paar uur in de week hiervoor beschikbaar, dan zijn wij op zoek naar jou!

Een enthousiaste leider (vrijwillig)

Functieprofiel

Je bent leid(st)er van kinderen in een van de verschillende leeftijdsgroepen en organiseert samen met je leidingteam hiervoor wekelijks Scoutingactiviteiten.

Dit zijn activiteiten die zich kenmerken door samenspel en uitdaging met hierin een bijzondere plek voor samenspel en buitenleven. Activiteiten binnen Scouting zijn veelzijdig en afwisselend. Leidinggeven binnen Scouting vindt plaats in teams van 2 à 4 personen.

De kinderen zijn verdeeld over verschillende groepen/speltakken:

• Bevers (jongens en meisjes van 4 tot 7 jaar)
  • Esta’s (jongens van 7 tot 11 jaar)
  • Kabouters (meisjes van 7 tot 11 jaar)
  • Verkenners (jongens van 11 tot 15 jaar)
  • Gidsen (meisjes van 11 tot 15 jaar)
  • Explorers (jongens en meiden van 15 tot 18 jaar)

Wat doet een leid(st)er?

• Organiseert activiteiten voor een groep kinderen, samen met andere teamleden
  • Organiseert weekendkamp(en) en/of het jaarlijkse zomerkamp
  • Begeleidt jeugdleden in hun persoonlijke ontwikkeling
  • Is actief om onze vereniging en zichzelf te verbeteren, b.v door het volgen van trainingen
  • Neemt deel aan het overleg binnen de groep met de overige vrijwilligers (ongeveer 6x per jaar)
  • Neemt deel met het team en de jeugdleden aan regionale of (inter-)nationale activiteiten (ongeveer 1x per jaar).

Belangrijk:

• Je onderschrijft de doelstelling en het huishoudelijk reglement van Scouting Nederland
  • Je bent minimaal 17 jaar of ouder
  • Je bent bereid een Verklaring Omtrent Gedrag aan te vragen of kunt deze overleggen
  • Je bent bereid je voor deze functie in te zetten en ook zelf hierin verder te leren
  • Je bent bereid lid te worden van Scouting Krommenie

Inschatting tijdsbelasting:

• Circa 3 à 4 uur per week (inclusief de overleggen en voorbereidingen)
  • 1 à 2 weekendkampen en het jaarlijkse zomerkamp

Wij bieden:

• Een inspirerende functie waarin je een plezierige en leerzame vrijetijdsbesteding helpt bieden aan kinderen en jongeren
  • Samenwerking met andere betrokken en enthousiaste vrijwilligers
  • Het opdoen van veel nieuwe contacten
  • De mogelijkheid jezelf verder te ontwikkelen
  • Een mooie aanvulling op je C.V.
  • De mogelijkheid lid te worden van een groep enthousiaste mede-scoutingleden van je eigen leeftijd
  • Diverse activiteiten voor onze vrijwilligers ter bevordering van de groepssfeer en de onderlinge samenwerking

Ben jij de enthousiaste leiding die wij zoeken?
Neem dan contact op met een van onze bestuursleden of stuur een mailtje naar bestuur@scoutingkrommenie.nl