Welkom bij Scouting Krommenie

Heb je al een keertje gekeken bij een speltak van Scouting Krommenie en wil je lid worden? Hartstikke leuk! Vul dan het inschrijfformulier in.

Heb je nog niet gekeken? Je mag 3x vrijblijvend meedoen.

Scouting Krommenie laat je uitdagen

Contributie

De contributie wordt per automatische incasso geïnd per kwartaal op de volgende data: 5 januari, 5 april, 5 juli & 5 oktober. Hiervoor dient een machtigingsformulier te worden ingevuld en ondertekend. Dit machtigingsformulier zit ook standaard bij het inschrijfformulier. Bij wijziging van je rekeningnummer dient het formulier opnieuw ingevuld te worden.

Opzeggen kan enkel via ons uitschrijfformulier. Het is niet mogelijk dat de leiding je (kind) uitschrijft, dit moet je zelf via het formulier doorgeven. Er is 1 maand opzegtermijn voor het nieuwe kwartaal.

• Kosten per 1-1-2024Per kwartaal
  • Bevers, kabouters & esta's€40,10
  • Gidsen & verkenners€44,40
  • Explorers, pivo's & stam€44,40

De verschillende uniformen van Scouting Krommenie

Op Scouting is het gebruikelijk dat iedereen een uniform draagt. Sommige groepen dragen een sweater, andere groepen een blouse. Op de blouse/sweater hebben wij ook diverse insignes en naambandjes. Onder andere de naam van de groep staat er op, maar ook verzamel je leuke herinneringen aan kampen en evenementen. Zo heeft iedereen een uniek uniform. Wij dragen daarbij de “Margaret Rose” das ; een das met rode schotse ruit met groene streepjes.

Zodra jij of je kind lid wordt van Scouting, is het de bedoeling dat je zo snel mogelijk een uniform hebt om te dragen tijdens de opkomsten. Hiervoor zijn twee opties, een nieuwe aanschaffen of vrijblijvend navragen of er een tweedehands uniform beschikbaar is in de juiste maat.

De leiding informeert je over het uniform dat voor je groep geldt.

Nieuw uniform

Een nieuw uniform valt te kopen via Scouting Nederland in de Scoutshop. Dit kan online of in één van de winkels. Let er hierbij op dat de juiste das aangeschaft wordt (de Margaret Rose) en de juiste kleur blouse.

Tweedehands uniform

Voor een tweedehands uniform kun je terecht bij Esther. Stuur haar een mailtje op: uniform@scoutingkrommenie.nl. Vermeld hierbij welke maat nodig is, en welke speltak jij of je kind naartoe gaat.

Belangrijke formulieren

• Ik wil (mijn kind) inschrijven, hoe doe ik dat?

Het inschrijven is bij ons online mogelijk. Heb jij of je kind al 3x gekeken? Vul dan hier het formulier in: inschrijfformulier.

• Ik wil (mijn kind) uitschrijven, hoe doe ik dat?

Om jezelf of je kind uit te schrijven, vul dan hier het uitschrijfformulier in. Het is niet mogelijk dat de leiding je (kind) uitschrijft, dit moet je zelf via het formulier doorgeven.

Er is 1 maand opzegtermijn voor het nieuwe kwartaal.

• Hebben jullie vacatures of vrijwilligerswerk beschikbaar?

Als Scouting draaien wij op het werk van vrijwilligers. Wij zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste extra handjes! Bekijk onze vrijwilligersfuncties.

• Ik heb een andere vraag betreft ledenadministratie

Dat kan! Neem dan contact op met: ledenadministratie@scoutingkrommenie.nl.

• Is er financiële ondersteuning voor ouders mogelijk?

We willen dat ieder kind naar Scouting kan (blijven) gaan, ook als dit financieel lastig is. Daarom is Scouting Krommenie aangesloten bij Meedoen Zaanstad. Gezinnen die de contributie niet zelf kunnen betalen kunnen hier een aanvraag doen voor hun kind. De kosten voor contributie, uniform én activiteiten zoals zomerkamp, worden dan door de gemeente aan scouting vergoed.
    Je kunt je aanmelden via https://www.meedoenzaanstad.nl/.

Mocht je gezin hiervoor niet in aanmerking komen, dan heeft ook Scouting Nederland een ondersteuningsregeling om contributie en/of kampgeld te financieren. Dit kan onze penningmeester aanvragen bij Scouting Nederland. Neem hiervoor contact op via penningmeester@scoutingkrommenie.nl of via bestuur@scoutingkrommenie.nl.

• Verkopen jullie Scouting uniformen?

Wij hebben alleen tweedehands uniformen te koop. Neem contact op met uniform@scoutingkrommenie.nl voor meer informatie.

Voor nieuwe Scouting uniformen kan je terecht bij de Scoutshop. Neem contact op met de leiding over het uniform wat voor jouw groep geldt. Wij hebben de “Margaret Rose” das.